יום רביעי, 6 באוגוסט 2014

מידע על העיר. על רגל אחת.

מרגיש לי פספוס שסנט פטרבורג לא על המפה של המטייל הישראלי ויש בי המון רצון לשנות את זה.

מה שאני יכולה להבטיח ,שאם תשקלו לטייל בעיר, אתם תגלו עיר יפייפיה, אירופאית, מרשימה – אתם תגלו פנינה אמיתית.

בינתיים רק כמה נקודות בכללי שאני יכולה לספר לכם על סנט פטרבורג  .

ותמונה מהרשת 
Вид на Стрелку Васильевского острова, Петропавловскую крепость, Дворцовый мост через Неву в Белые ночи. 3 июля 2010, 0:35

אתם שמתרגמים מאנגלית , קוראים לעיר סנט פטר(ס)בורג, אבל למעשה זאת פטרבורג. לא מבטאים את האות "ס". 

פיוטר הראשון  , שהיה שליט של רוסיה משושלת רומנוב ,ייסד  את פטרבורג . האירוע המשמח הזה קרה ב 16 למאי בשנת 1703 . העיר הפכה לבייבי שלו , לפרי יצירתו,  בדיעבד אפשר להגיד שבזכות ההיסטוריה העשירה כמו גם בזכות ההיסטוריה המאוד מאוד טרגית שלה ,   העיר שחלם להקים, עלתה בוודאי על ציפיותיו.

אחרי מותו של פיוטר , רבים השפיעו על חזות העיר והפרברים שלה , בעיקר בתו של פיוטר ושל יקטרינה הראשונה- יליזבטה שנצחה במלחמה עם פרוסיה, אחריה יקטרינה הגדולה השנייה  – שהתרומה שלה לעם הרוסי ולעיר בפרט ענקית מימדים , אחריה היה אלכסנדר הראשון ואלכסנדר השני, ובזמן של ברה"מ הקומוניסטים עשו כל מה שאפשר כדי לכער אותה, כמו גם כל דבר שנגעו בו.

העיר ידעה 3 מהפכות. אחת מהן שאתם בטוח מכירים, זאת מהפכת  1917. המהפכה התחילה עם ירית תותח מאוניית אאוררה. 

העיר ידעה מצור מהקשים ביותר במלחמת העולם השנייה. מצור לנינגרד נמשך 900 ימים. 1,500,000 תושבים מתו בזמן הזה מרעב, חולי והפצצות. למשפחתי גם סיפור מצור שאנחנו ממתינים לספר אותו במסגרת עבודת שורשים של הבנות. 

בפטרבורג מתגוררים מעל 5,000,000 איש.

התושבים של פטרבורג כמו גם שאר הרוסיים, קוראים לעיר בשם חיבה -פיטר .

יש בה 64 נהרות,  48 תעלות ,100 איים, ו 800 גשרים 

פטרבורג ידעה הצפות מים, וידעה להתמודד עם הצרה צרורה הזאת שגרמה לה המון נזקים. אחד הפלאים הטכנולוגיים שנבנו זאת "דאמבה" הסכר שפתר את בעיית ההצפה. בעלה של חברת ילדות שלי  היה אחראי על הפרויקט העצום הזה ככה שבהחלט יש גאוות יחידה. 

לפטרבורג קוראים ונציה הצפונית בזכות כמות המים שיש לעיר, הנהרות והתעלות שלה מסתכמות ל 300ק"מ


היא העיר הכי צעירה בין ערי אירופה היפות והקלאסיות  והיא רק בת 312 שנים

העיר גובלת במפרץ הפיני, הנהר שחוצה אותה – ניבא (ניבה) ,בין הנהרות המרשימים שיש באירופה.

היא עיר הכי צפונית באירופה עם אוכלוסיה מעל מיליון אנשים 

התופעה הכי מזוהה עם פטרבורג- לילות לבנים מסוף מאי עד אמצע יולי

כמעט לכל בית  במרכז פטרבורג יש סיפור , על מי התגורר, מי בנה, מי קיבל במתנה, הסיפורים הם כמו תיבת פנדורה,כל סיפור גורר עוד סיפור . התמזל מזלי להיות המדריכה של משפחתי וללא ספק זה נתן להם המון ערך מוסך . כשאתם תסעו תדאגו לעשות שיעורי בית זה ישדרג לכם את הטיול.

אנשי פטרבורג מדברים שפה רוסית רהוטה , לתושבים של פטרבורג יש אוצר מילים משהלם , מאין "שיחון" מיוחד , דבר שהביא להרבה בדיחות והומור בקרב הרוסיים.  

נשות פטרבורג הן בין הנשים האופנתיות שידועות בהקפדת הסגנון , בשדרות נבסקיי לפעמים מרגישים כמו בקהל של תערוכת אופנה כשהולכות הרגל הן המתהלכות על המסלול. זה אפילו  לא היופי שלהן,  זה יותר הסטייל, ההתאמה של תיק, לנעל, של חגורה ללק – מראה שנעים לעין למדי. 

פטרבורג נחשבת לבירה התרבותית של רוסיה, אתם תתפלאו, אבל תפיסת העיר כבירה התרבותית מאוד חשובה לתושביה, כל כך חשובה , שהם  שומרים על התואר הזה בקנאות יתרה ולאורך השנים.ואיך לא, הרי לפטרבורג יש את ההרמיטאז', את המוזיאון הרוסי, את פושקין, את דוסטוייבסקי, את הסימפוניה השביעית, את מועדון הרוק של לינגראד, ואת תיאטרון מריאיינסקי..הרשימה ארוכה ואני לא רוצה לעייף אתכם על ההתחלה.