יום חמישי, 23 בפברואר 2017


נסענו לקרנבלים פעמיים פעם בשנת 2016 בזוג ופעם בשנת 2017 משפחתי.  

קצת לוגיסטיקה ,  ממש בקטנה:

הטיסה הייתה עם איזי ג'ט למילאנו. יצא שכל פעם שטסנו למילאנו שילמנו מחיר מצחיק של 30 יורו לכיוון.

טסנו ביום חמישי בטיסת צהרים. הטיסה הייתה צריכה לנחות ב 16:15 , נחתה חצי שעה לפני.(זה לגמרי קטע במילאנו, פעם רביעית  שטסנו לאזור , 4 פעמים  הטייסים קיצרו בחצי שעה. )

את הרכב שכרנו דרך רנטליקס. נעזרתי באורן מרום.

2 לילות ב Verona

2 לילות ליד Ivrea

האירועים בהם ביקרנו ב-2016: ( רק שתדעו שיש המון המון המון אירועים. בשלב מסויים, אסרתי על עצמי להתעמק ולחפור לעומק , מצד שני יש לי חומר לעוד מלא טיולים, ומזל שיש לי עוד ארצות שמעניינות אותנו). 


קרנבל ורונה – פסטיבל ניוקי (מתקיים בימי שישי)
קרנבל ונציה – קרנבל המסכות המפורסם (יתקיים בשנת 2018 מ 27 לינואר עד 13 לפברואר עם מגוון אירועים שווים, אך גם ללא האירועים האווירה של הקרנבל מסחררת מורגשת ברחובות )
והכי אבל הכי הכי הכי הכי הכי הכי (ולא אני בכלל לא מפסיקה להתלהב ) זה קרב התפוזים יתקיים ב 10 עד 12 לפברואר 2018 ב-
Ivrea . אירוע שלא דומה לשום דבר, לא סטנדרטי, צבעוני, מצחיק, משונה עד גבול ההזוי, משוגע,  ובגדול מתאים לאנשים עם ראש פתוח. אנחנו לא מפסיקים להתלהב גם שנה אחרי. 

התוכנית שלנו השנה הייתה קצת אחרת : פעילויות שלג (רק שלא היה שלג באירופה השנה, אבל התברכנו הטיול למרות זאת ועף על פי ) : טבע חורפי, קרנבלים מקומיים ומצחיקים עד מאוד  , אוכל טוב יחדנ'ס משפחתי והחבר'ה הטובים.

לגבי לוגיסטיקה ארשום מידע תוך כדי תנועה , השנה כן הקדשתי מחשבה לטיב הלינה . 
אז גם הפעם נחתנו במילאנו ,אחרי טיסת ערב הנהדרת של איזי ג'ט. 
נחתנו, חצינו את הכביש, ונשארנו לילה בבית מלון מוקסי הנהדר
למען הנוחות המירבית הזמנתי 2 חדריים זוגיים , אחד לנו ואחד לבנות שלנו. ביקשתי שיהיו סמוכים. הבנות התלהבו המון כי הרגישו בוגרות ועצמאיות, ואנחנו חווינו הרגשה של לנסוע עם ולהרגיש בלי. 

בבוקר , אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לכיוון ונציה כשהיעד הסופי - הרי הדולומיטים. 

בדרך עצרנו בברשיה במוזיאון מילה מילייה


המוזיאון "מילה מילייה" (אלף מייל באיטלקית) מיזיאון שהוקם לזכר המירוץ המיתולוגי שהתנהל בין השנים 1927-1957 וכלל מסלול של 1000 מייל (1600 ק"מ), מברשיה בצפון עד לרומא בדרום וחזרה. סדרת המירוצים הופסקה עקב התאונות הרבות והאזרחים שהיו מעורבים בהן בזמן המעבר בעיירות ובערים הגדולות. (בשנה בה נהרגו 11 צופים ונהג רכב המירוץ)
זמן השיא במירוץ נקבע בשנת 1955 ע"י מרצדס 300SLR, עם מספר המכונית 722 (מספר המכונית נקבע על פי שעת זינוק, רכב שזינק בשעה 7:22 בבוקר).אחת לשנה יוצאים מברשיה למירוץ ראווה לזכר המירוץ ההיסטורי במתכונת של שלושה ימים בו עוברות המכוניות את כל 1000 המיילים. במירוץ יכולות להשתתף אך ורק מכוניות עד שנת 1957, כנראה יש גם כמה נציגים מישראל שמשתתפים במירוץ מפעם לפעם.

אצלנו במשפחה מאוד אוהבים כל מה שקשור במכוניות. העצירה בדרך לונציה במקום הזה הייתה מתבקשת. לקראת סוף המוזיאון , יש הפתעה: מוזיאונצ'יק של ביטלס במרתף בתוך מוזיאון מכוניות - מגניב. 
עם מוזיקה שלהם שמתנגנת ברקע - מושלם . 
מה הקשר בין מכוניות לביטלס ולמה זה שם, זאת תעלומה,  אם אגיע לזה בגלגל הזה אברר מולם מה הקשר המסתורי בין הדברים , בכל מקרה ,הביקור במקום  היה סופר נחמד וכולנו נהננו בו מאוד. 




















בהמשך הזמנתי לנו ארוחת צהרים במסעדה במסעדת טרטוליני.(כתבה של בייגלה) Alla Borsa.  (אתר של המסעדה).

הערת ביניים עיירת Valeggio sul Mincio זאת עיירת הטורטליני. מה מתקיים בה ? ברור שפעם בשנה פסטיבל טורטליני, יש בה המון יצרניים מקומיים כמו פעם (מאמות איטלקיות שמכינות את הפסטה ביד כמו פעם ), ניתן לבקר אצל היצרנים ולצפות בתהליך ההכנה , עיירה עצמה עושה רושם של קסם של מקום, לגמרי רשומה אצלי לביקור נוסף. 

אלה בורסה זאת המסעדה המעולה בה אכלנו ארוחת ערב בשנה שעברה. 
הארוחה כללה מגוון של טורטליני , הכל עבודת יד של המקום ויין משובח.(תקראו בפוסט של בייגלה )  זה היה כל כך מוצלח שהתכוונו לשחזר את ההצלחה משנה שעברה. 

רק שאמרנו שנקפוץ לדקטלון לכמה דקות, בדרך. לסניף הזה .שנמצאת ליד מרכז מסחרי הזה 
חנות הדקטלון זה כמו מבוך ללא פתח יציאה , הינו בה שעתיים ויצאנו עם עוד מזוודה.
אנחנו מכורים לרשת הזאת.

עוצרים לארוחת צהרים בדרך , מאלתרים מסעדה לפי גוגל מאפס אוןליין ואחרי ההפסקה ממשיכים ללינה 
נהדרת שלנו במסטרה שליד ונציה . כאן הקישור. 
אנחנו שבהרכב משפחתי הזמננו עבורנו סוויטה שהייתה מפנקת עד כדי כך שאף אחד לא רצה לצאת ממנה ברגע שנכנסנו אליה. 
הסוויטה כללה 2 חדרים, עם הפרדה , עם פינוקים ופשוט כייף היה ללון בה ולהרגיש כמו נסיכים ללילה אחד.  

יום למחרת אנחנו חוזרים לונציה. 
בשנה הקודמת נסענו לונציה עם רכב  לPiazzale Roma לחניון סאן מרקו שהוזמן מראש באינטרנט. 
מגיעים לחניון עם הזמנה מודפסת , ונכנסים ללא תור. עלה לנו 30 יורו ליום והיה שווה. 
השנה , נסענו באוטובוס מבית המלון. תחנת אוטובוס הייתה 2 דקות מהמלון והאמת זאת הייתה אטרקציה לבנות לנסוע בתחבורה ציבורית , אז זרמנו. עלות הנסיעה 3 יורו ל 2 כיוונים לאדם. מגיעים ל Piazzale Roma

עבורנו זאת הפעם הרביעית בעיר הזאת. 
בפעם הראשונה כשהינו בה , התאהבנו בטירוף. גם אני וגם בעלי. 
בפעם השנייה נסענו אליה באוקטובר. באותו ביקור התלהבנו הרבה פחות. 
בפעם השלישית , חברתי התעקשה לבקר בה, כשהגענו אליה אז כל מה שהרגשנו כלפיה בפעם הראשונה פרץ החוצה , כמו באהבה ישנה, נזכרנו בקסם של העיר הזאת. 
כל כך הרבה ספרים , סיפורים, היסטוריה , נוסטלגיה, ומשהו מסתורי יש בה  ולכן השנה כבר ממש השתוקקנו לבקר בה שוב. 

כמה טוב שחזרנו אליה עוד הפעם, והפעם עם הבנות שזכו לראות כמה המקום הזה עם כל המסחריות שלו, מיוחד. 
וכיום אחרי הטיול הזה ברור לנו שעוד נחזור אליה, וכשנעשה את זה זה יהיה  עם לינה בתוך העיר ולא בזמן הקרנבל. 

הדבר הכי שאתם יכולים לעשות בונציה , זה ללכת לאיבוד בה.





בזמן הקרנבל האווירה בעיר הזאת תוססת. 
השורשים של המילה קרנבל מגיעים עד לאימפריה הרומית. 
יש כמה גרסאות למקור השם . אחת מהן, מ navalis carrus מלטינית, ככה כינו פעם ספינה שעימה עשו טקס לאל הפוריות ואל הקציר שבתאי . 
אבל בואו נפתח את זה , כל החגיגות האלה הם אתנחתה לעם שחי על פי חוקי דת נוקשיים. 
בזמן הקרנבל שום דבר לא היה מביש, הכל היה מותר, לא היו אדונים ומשרתים , כולם היו שווים מאחורי המסכות. אתה יכול להיות מי שאתה רוצה, ואיך שאתה רוצה.
הונציאניים לקחו את זה צעד אחד קדימה, ניאוף בונציה חגג שעות נוספות עד כדי כך שיצא חוק האוסר לשים מסכות בימים רגילים פרט לימי הקרנבל. 
אותי מרתק כל מה שעומד מאחורי החגיגות, הטקסים הסיפורים . גם לבנות , הדרך להתחבר לקרנבל לא דרך לראות מסכות ולהתלהב מהבגדים אלא דרך הבנה שיש פה עניין מסתורי, משהו שניסו להסתיר , הצגה כזאת של מה שאנחנו רואים הרבה יותר מעניינת ועושה את שלה. הם מתלהבות מאוד מונציה. 

אנחנו מטיילים ללא מטרה שוב ושוב , בסמטאות שלה, מתפעלים עוד ועוד מהמסכות המושקעות. אנשים מכינים אותן במשך שנה, יש אתר מסודר, ואפשר להירשם כמשתתף, התחפושות עולות הון, ולכן המסכות כל כך מאושרות ומשתפות פעולה כשהקהל מתפעל .