יום שישי, 27 באוקטובר 2017

Puck's Glen היער המכושף וטירת אינברארי

נסענו לטירה Inveraray

הטירה איפה שצולמה הסדרה downton abbey  . לטירה גנים בסגנון האנגלי , ובסמוך אליו אגם פיין , loch fyne, שאוהב במיוחד על ידי דייגים שאוהבים פורל ודגי סלמון ,ומתחרי שייט תחרותי..או במילים אחרות עוד אגם סקוטי הורס את הבריאות. 
הטירה מהממת מבחוץ ובפנים, ומרשימה, ויש בה ריהוט יפה, חדרים מעוצבים בטוב טעם של אותה תקופה. בין כל הזהב והעושר , יש אפילו ספל זהב מתנת המלכה ויקטוריה. 

הטירה שייכת  עד היום למשפחת קאמבל, והם מתגוררים בטירה ככה שחלק ממנה סגור למבקרים (ואנחנו מתים על דברים כאלה, כי המשחק חפש את המטמון מקבל משמעות אחרת סטייל חפש את הדייר ) 

בטירה הזאת , כמו שמתבקש בכל טירה שמכבדת את העצמה, מתגוררת רוח רפאים. אומנם הטירה שייכת לדוכס של Argyll, ראש שבט   קאמבל , אך רוח רפאים לא שייכת למשפחה. לרוח קוראים ארפיסט, ארפיסט מאינברארי. תלו אותו בשטח של הטירה, טרום בנייתה. הרוח לבושה תמיד בקילט של השבט, ולרוב מופיעה בפני נשים ולא בפני גברים. ןאם היא נראת משוטטת על פני המים של האגם, זה סימן שמישהו מבני המשפחה ימות בקרוב. סתם אגדה, אבל ללא ספק מוסיפה לאווירת הביקור. 

כמובן שיש עוד אגדות שקשורות במקום, כולן עטופות ברוח התקופה, מלאות בנוסטלגיה וקסם. לנו היה כייף לשוטט . 

בינתיים אנחנו פוגשים את הדיירים הנוכחיים של הטירה , הדוכסים האלה :-) 

לטירה גנים מקסימים, שפורחים בכל מיני צבעים , עם עצים מיוחדים,  יש ריח של גשם באוויר, והטיול בתוכם מספק לנו התחלה פיוטית ליום



החולשה שלי לטירות סופקה בהחלט. 





את ההמשך אנחנו נעשה ביער מכושף שנקרא Puck's Glen

מחנים את הרכב בחניון מסודר, ונכנסים ליער. מנווטים בין מדרגות אבן שחוקות , וחלקלקות , נכנסים לערוץ הצר  ומתחילים להרגיש מהופנטים. הסיבה היחידה היא להיות מרוכזים היא  לא להחליק . 




Poca Ban היא פיה מקומית,, והיא מאוד  מתוחכמת. היא מתחזה לכדור צמר שעף באוויר.  בזמן שהיא מתעופפת באוויר היא צדה לה קורבנות תורניים כדי לגרור אותם לחגיגת פיות מקומית , אף אחד לא באמת יודע מה קורה לקורבן שנלקח לחגיגה, וזאת מהסיבה שאף אחד מעולם לא שרד לספר😆😝. אז אם אתם מרגישים שמשהו רך ונעים עוטף אותכם , שתדעו 😋 לא רק את פוקה אפשר לפגוש כאן,  גם  Ghillie Dhu, עוד פיה , שלובשת עלים במקום בגדים ומכוסה בטחבים לחים , ככה שבקלות ניתן להתבלבל ולחשוב שאתם רואים עץ שבמציאות זאת הפיה. 😉 (בהחלט מעביר זמן לילדים תוך כדי ההליכה ). כל הפיות האלה והאווירה של היער מאוד מתחברת   לשם של הנקיק , PUCK , כמו הדמות ממחזה של שקספיר  "חלום ליל הקיץ ". 
השם לגמרי הגיוני. ברור שגרות פה פיות😊. כי אי אפשר לבזבז יער מכושף כזה ללא דמויות דמיוניות כלשהן. 

אנחנו עוברים ורואים את הקסם הזה שפשוט עושה טוב בנפש , מפלים קטנטנים, גשרים מעץ, בריכות, נחלים, טחב תלוי, אבנים מתפוררות , ירוק שכמעט לא טבעי, פשוט מקסים לגמרי. 

המסלול כולו אמור לקחת שעתיים, אבל זה רק אם עושים אותו מעגלי ולא "מגדילים ראש" במקומות הלא נכונים ואז יוצא שעשיתם אותו 4 שעות. כמונו. 😊










ג'ימס דונקן , גילה את המקום , בשנת 1870. דונקן היה הבעלים של אחוזת Benmore estate. סוחר סוכר, מדען ואספן , הוא תכנן שקניון PUCK יהווה מקום שיפיל מרגליהם את האורחים שלו. בתקופה הויקטוריאנית עם האהדה הידועה דאז לסיפורי האגדות סטייל מכשפות והפיות  שהיווה חלק מהפולקלור המקומי בזמנו,   ללא ספק הרעיון שלו להרשים את האורחים,  היה מצליח לו. 

אך רק 150 שנים אחרי המקום נפתח עבור המבקרים. ורואים בו גם היום כאחד המסלולים היפים והסודיים של סקוטלנד.


ולחשוב שאנחנו מטיילים בתוך היער  הקלטי מצד אחד ונמצאים ממש בהישג יעד מהאוקיינוס האטלנטי מהצד השני . 

 




בגדול מתאים גם לא לבעלי כושר . קחו בחשבון שיש מדרגות לטפס. מחליק, ורצוי נעלים טובות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה